Toon navigatie

Creëer de beste ervaring voor jouw klanten

Creëer de beste ervaring voor jouw klanten

Tevreden klanten zijn terugkerende klanten. Jij moet als ondernemer ervoor zorgen dat jouw klanten tevreden zijn én tevreden blijven over jouw product of dienst. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Om jou een handje te helpen hebben wij 6 tips op een rijtje gezet die helpen bij het tevreden houden van klanten.

1. Biedt een uitstekend product of dienst aan

Voor een product of dienst is het belangrijk dat de prijs en kwaliteit op elkaar zijn afgestemd. Wat een product echter uitstekend maakt is dat klanten plezier, waarde en steun ondervinden aan het product of dienst.

2. Praat met de klanten

Door simpelweg met klanten te praten en naar ze te luisteren houd je klanten tevreden. Het is goed om in jouw achterhoofd te houden wat jij verwacht van bedrijven. Behandel klanten zoals jij ook behandeld wilt worden.

3. Biedt de klanten extraatjes

Door klanten extraatjes aan te bieden maak je van een eenmalige klant een terugkerende klant. Laat jouw klanten sparen voor een gratis dienst of product. Verblijd ze met kortingen, cadeautjes en een extra service. Deze extraatjes kunnen de reden zijn dat jouw klanten niet alleen tevreden zijn, maar tevreden blijven!

4. Leer van de ontevreden klanten

Feedback is enorm belangrijk bij het verbeteren van klantenervaringen. Wees niet boos op de klant wanneer zij ontevreden zijn over jouw product of dienst. Luister naar ze, probeer ze te begrijpen en vat de negatieve feedback vooral niet persoonlijk op. Evalueer de feedback en leer ervan.

5. Los het probleem op

Producten werken soms niet altijd zoals bedoeld is. Klanten ondervinden soms problemen met het product en nemen contact op met het bedrijf. Het is belangrijk om naar de frustraties van de klant te luisteren. Samen met hen kun je zoeken naar een oplossing. Denk eraan dat, wanneer het probleem is opgelost, je deze klant niet vergeet! Neem na een tijdje contact op met deze klant om te informeren of het product naar wens is of dat de klant nog meer problemen heeft ondervonden.

6. Bedank alle klanten

Het bedanken van klanten is de meest voor de hand liggende tip, maar een tip die vaak vergeten wordt. Door klanten simpelweg te bedanken wanneer ze een aankoop hebben gedaan, gaan ze altijd weg met een positief gevoel. Je moet ze behandelen als partners, als gelijken. Zonder hen is jouw onderneming immers verloren.

The Feedback Company

Wij bij VeiligDoen stellen feedback erg op prijs. Wanneer jij ooit gebruik hebt gemaakt van één van onze diensten dan kun je een beoordeling achterlaten bij The Feedback Company. We doen ons best om zowel de positieve als negatieve feedback te verwerken zodat wij de 100% tevredenheid kunnen blijven garanderen!

Wat onze klanten zeggen

Afbouwbureau
Adviseur

"Nette afhandeling. In nette woorden en toch te begrijpen...."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

Lassche Webdevelopment
Webdeveloper

"Een aanrader, als freelancer is het belangrijk dat ik goede afspraken heb waarop ik kan terugvallen. Door de h..."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

  • Helpscout
  • Legal Intelligence
  • Rechtsorde
  • Kluwer navigator

Neem contact op via 053 - 82 00 286, [email protected] of start de live chat

7 Jaar