Toon navigatie

SEA: een betere vindbaarheid door adverteren

SEA: een betere vindbaarheid door adverteren

SEO is niet de enige manier om jouw positie binnen de zoekresultaten van Google te verbeteren. Er bestaat namelijk een tegenhanger van SEO: SEA. SEA zijn de betaalde, ofwel gesponsorde, zoekresultaten. Wat zijn de voordelen van SEA? Is het voor een startende ondernemer beter om SEA te gebruiken dan SEO? Het antwoord op de vragen vind je in deze blog!

SEA

Voordat je over de voordelen van SEA kunt spreken moet je eerst weten wat het inhoudt. SEA is “Search Engine Advertising” ofwel “zoekmachine adverteren” in het Nederlands. Wanneer bedrijven gebruik maken van SEA zullen zij hoger in de zoekresultaten van Google terecht komen. Zij hebben deze positie echter niet verkregen op een organische manier maar op een betaalde, ofwel gesponsorde manier.

Bedrijven kiezen zelf de zoekwoorden waarmee ze willen adverteren. Zij kunnen dit doen met behulp van Google AdWords. Door SEA zullen deze bedrijven bovenaan in Google tevoorschijn komen bij de gesponsorde advertenties. Dit klinkt natuurlijk helemaal top! Je legt wat geld neer en vervolgens staat jouw bedrijf boven aan in de zoekresultaten! SEA heeft echter ook nadelen. Zo blijf je alleen bovenaan staan wanneer jouw bedrijf méér geld aan de advertenties besteed dan andere bedrijven! Is er een ander bedrijf dat meer geld besteed? Dan zal dat bedrijf bovenaan geadverteerd worden en wordt jouw advertentie naar beneden geknikkerd.

Voordelen SEA

Ondanks dat je moet betalen voor Search Engine Advertising, zijn er ook veel voordelen aan SEA verbonden. Maar let op! Deze voordelen worden alleen goed benut wanneer de SEA aan de volgende aspecten voldoet:

  • Doelgroep – SEA is ideaal om jouw doelgroep te bereiken. Zo kun je namelijk met Google Adwords instellen welke segmenten van de bevolking jouw advertentie te zien krijgen! Daarnaast kun je ook kiezen welke pagina’s de bezoeker te zien krijgt, de subpagina’s en op welke tijdstippen en locaties er geadverteerd wordt! Hoe gerichter je de bezoeker benaderd, hoe hoger de tevredenheid van de bezoeker en hoe sneller de klant jouw producten gaat kopen!
  • Zoekwoorden – Je kunt alleen maar scoren met SEA wanneer je van de juiste zoekwoorden gebruikt maakt! Het is zonde wanneer je handen vol geld uitgeeft aan de verkeerde zoekwoorden. Gebruik de zoekwoordenplanner van Google Adwords om erachter te komen welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Op deze zoekwoorden ga adverteren en voilà, de klanten rollen binnen!
  • Adverteren – Een van de grootste voordelen van SEA is dat je erg snel resultaten kunt zien. Om deze resultaten te bereiken moet je wel goed adverteren. Het is belangrijk dat het zoekwoord én de advertentie naadloos op elkaar aansluiten. Dit betekend dat er voor elk zoekwoord een relevante advertentie gemaakt moet worden!

SEA of SEO?

Voor een startende ondernemer is het verstandig om eerst te beginnen met SEO. Dit komt omdat jouw website op dit moment nog geen vertrouwen of autoriteit heeft opgebouwd. Met SEO kun je gratis bezoekers naar je website trekken. Wanneer de SEO in orde is en je weet welke zoekwoorden je het beste kan gebruiken. Dan kun je de stap maken naar SEA (mits je het geld er voor over hebt natuurlijk!).

Wat onze klanten zeggen

Kwaliteitsinstituut Dyslexie
Kwaliteitsregister

"Betrouwbare dienst. Ze doen wat je vraagt...."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

UWconsult
manager stichting UPZuid

"Ik ben op professionele wijze geadviseerd bij het opstellen van een contract.  ..."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

  • Helpscout
  • Legal Intelligence
  • Rechtsorde
  • Kluwer navigator

Neem contact op via 053 - 82 00 286, [email protected] of start de live chat

7 Jaar