Klaar voor de start …. AF!
26 augustus 2015
Als ondernemer sluit u regelmatig contracten met klanten en o...
U bent hier: Homepagina » Blog » 7 bepalingen die in een contract moeten staan
Als ondernemer sluit u regelmatig contracten met klanten en opdrachtgevers af. Contracten kunnen zowel mondeling als schriftelijk worden afgesloten. Verstandig is om overeenkomsten schriftelijk op te laten stellen en afspraken zwart op wit vast te leggen, zodat hier later geen onduidelijkheid over kan ontstaan. Door de overeenkomst op papier te laten opstellen weten beide partijen altijd waar ze aan toe zijn en wat hun rechten en plichten zijn.
In een ideale situatie hoeft een contract na het ondertekenen niet meer tevoorschijn te komen. In de praktijk is dit echter niet altijd het geval, want er ontstaan wel eens geschillen over de inhoud of uitvoering van een contract. Bepalingen of begrippen kunnen verschillend worden geïnterpreteerd door de partijen. Het is daarom belangrijk om een contract goed door te nemen voordat deze wordt ondertekend. Hiermee voorkomt u ook dat u tekent voor iets wat u niet kunt waarmaken.
Als ondernemer kunt u te maken krijgen met veel verschillende soorten contacten, maar welke punten moeten er in ieder geval in een contract staan? Hieronder staan 7 bepalingen beschreven die altijd in een contract moeten staan.
Categorieën
26 augustus 2015
Als ondernemer sluit u regelmatig contracten met klanten en o...
use-differently.com
In- en verkoop meubels en vintage producten
"Zeer goed! Snelle levering, duidelijk en goed bereikbaar middels mail of telefoon. En dit alles in mijn optiek..."
Stramann Bouw B.V.
Aannemer
"Prima manier om je algemene voorwaarden te laten maken...."
Neem contact op via 053 - 82 00 286, [email protected] of start de live chat