Toon navigatie

Top drie ergste klantenervaringen

Top drie ergste klantenervaringen

In de blog “Creëer de beste ervaring voor jouw klanten” hebben we jou verschillende tips gegeven voor een goede klantenervaring. Door klanten immers tevreden te houden maak je van eenmalige klanten, terugkerende klanten. In deze blog geven we een aantal voorbeelden van situaties waar de ervaring van klanten te wensen overliet.

De onderstaande, waargebeurde, situaties laten zien wat je vooral niet moet doen wanneer je jouw klanten een positieve ervaring wilt geven over jouw product of dienst.

United Airlines

Jouw onderneming moet ervoor zorgen dat jouw product of dienst uitstekend blijft. Eén keer een slecht product of slechte dienst leveren kan catastrofale gevolgen hebben. Denk aan de grote fail van United Airlines vorige week. Tijdens een vlucht van United Airlines werd er aan vier passagiers gevraagd om het vliegtuig te verlaten zodat er plaats gemaakt kon worden voor eigen personeelsleden. Eén van de passagiers, David Dao wilde het vliegtuig niet verlaten. Dao is vervolgens met geweld het toestel uitgesleept. Hij heeft hier verschillende verwondingen aan over gehouden. United Airlines is er echter ook niet zonder schade vanaf gekomen. Eén van de andere passagiers van het slachtoffer heeft een filmpje gemaakt waarop Dao wordt weggesleept. Dit filmpje werd vervolgens op internet gezet en is inmiddels meer dan 360 miljoen keer bekeken. United Airlines heeft hierdoor grote imagoschade opgelopen en wordt voor de rechter gesleept door Dao. De luchtvaartmaatschappij heeft drie werknemers die betrokken waren bij het incident met verlof gestuurd. Daarnaast daalt de koers van United Airlines enorm.

Bungee Katapult

Onlangs kwam de ergste nachtmerrie uit van een kermisbezoekster op de Dam. De Bungee Katapult kwam in het nieuws nadat de beugel van de katapult losschoot waardoor een vrouw half uit de katapult bungelde terwijl de attractie in volle gang was. Volgens de eigenaar van de attractie was het de schuld van de vrouw zelf. Ze had haar handen en voeten niet op de goede plek voor dat de attractie van start ging. Toen ze in de goede positie probeerde te komen kwam ze in aanraking met de knop waardoor de beugel los schoot. De kermisattractie is vervolgens onderzocht. Uit dit onderzoek bleek dat de vergunningen en certificaten van de attractie in orde waren. Toch had dit incident voorkomen kunnen worden wanneer de positie van de kermisbezoekster goed was gecontroleerd voordat de katapult wegslingerde. Pas goed dus goed op, zelfs de kleinste (productie)foutjes kunnen grote negatieve gevolgen hebben voor de klantenervaring.

Kentucky Fried Chicken

De fastfoodwereld stond in 2015 op zijn kop nadat een man in Californië in een Kentucky Fried Chicken (KFC) een bijzondere vondst maakte. Devorise Dixon was aan het genieten van een bucket met gefrituurde kip, tot dat hij plotseling een stuk ‘kip’ tegenkwam wat verdacht veel op een gefrituurde rat leek. Dixon plaatste een foto, van dit raar uitziende stukje kip, op social media en de foto ging meteen viraal. KFC had hierdoor een groot probleem aan de broek hangen. Uit onderzoek is echter gebleken dat deze ‘rat’ slechts een stukje kip was. Desalniettemin hebben de foto’s op social media gezorgd voor imagoschade voor KFC. Het is KFC aan te raden dat ze voortaan alle stukken kip, die niet op kip lijken, in de prullenbak te gooien om dit soort problemen te voorkomen.

The Feedback Company

Wij bij VeiligDoen stellen feedback erg op prijs. Wanneer jij ooit gebruik hebt gemaakt van één van onze diensten dan kun je een beoordeling achterlaten bij The Feedback Company. We doen ons best om zowel de positieve als negatieve feedback te verwerken zodat wij de 100% tevredenheid kunnen blijven garanderen!

Wat onze klanten zeggen

Bouw & Timmerbedrijf Grimmius
Timmerman

"Zeer duidelijk allemaal! Duidelijke vragen. Contact via de mail ging erg goed...."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

Freightportal
Transport

"Zeer tevreden. Uitstekende respons, snel en duidelijk...."

  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed
  • Goed

Lees meer ervaringen

Neem contact op via 053 - 82 00 286, info@veiligdoen.nl of start de live chat

7 Jaar