Toon navigatie

Algemene voorwaarden detailhandel

Wanneer je ondernemer bent of op het punt staat te beginnen als ondernemer, heb je te maken met allerlei rechten en plichten. Algemene voorwaarden kunnen helpen je te beschermen tegen juridische problemen. Ook zorgen ze voor duidelijkheid over de afspraken tussen jouw onderneming en de klant. Het is hierbij wel van belang dat de voorwaarden correct en volledig zijn. Standaardmodellen op internet zijn dit meestal niet. Specifieke voorwaarden die voor jouw bedrijf gelden worden hier namelijk niet in opgenomen.

Belang algemene voorwaarden detailhandel

Leveringstijden, verzendkosten, betalingsmogelijkheden, garantie, aansprakelijkheid, zomaar wat begrippen waarmee je te maken krijgt bij het maken van afspraken. Om tijd en geld te besparen is het aan te raden dit in jouw algemene voorwaarden duidelijk te omschrijven. Hier kun je vervolgens bij iedere afspraken weer op terugvallen. Wanneer je hierover geen duidelijkheid hebt met jouw klanten dan kun je juridische problemen krijgen die veel geld kosten.

Bestellen bij VeiligDoen

Algemene voorwaarden zorgen voor duidelijkheid en nemen vragen over het verkoopproces weg bij (potentiële) klanten.Wellicht denk je dat het goedkoper en sneller is om jouw voorwaarden zelf op te stellen. Wanneer je die weg inslaat, bestaat het risico dat je fouten maakt. Daarom is het belangrijk om alsnog een jurist te raadplegen. Onze juristen stellen de algemene voorwaarden voor jouw horecabedrijf zorgvuldig op. Vul online de vragenlijst in en zie jouw algemene voorwaarden al binnen drie dagen tegemoet.

Wil je meer weten of heb je vragen over algemene voorwaarden voor detailhandel? Onze juristen zijn je graag van dienst. Zie prijzen en bestellen voor een overzicht van onze pakketten of neem contact op met info@veiligdoen.nl.

Algemene voorwaarden opstellen

Neem contact op via 053 - 82 00 286, info@veiligdoen.nl of start de live chat

7 Jaar